nl-NLen-GBde-DE
29 augustus t/m 3 september 2017   10 - 18 uurAMSTERDAM MARINA

De opbouw is gestart! Wat komt er eigenlijk allemaal bij kijken? Een korte  impressie!

Pontons en terrein uitzetten
Inter Boat Marinas heeft vorige week de pontons en extra steigerdelen gelost op de kade bij Amsterdam Marina. De indeling van de jachthaven en het kadeterrein is al gemaakt, maar op kantoor puzzelen we af en toe nog wel met aanpassingen als exposanten  met meer boten of grotere stands willen komen. We proberen natuurlijk nog zoveel mogelijk boten een plek te geven. Ondertussen zijn collega’s buiten met een meetlint alle maten van de stands, de horecapunten, de EHBO-posten, de technische ruimtes, benodigde afzettingen en wat dies meer zij op de kade aan het uitzetten. Het terrein dat we van de gemeente huren is inmiddels voorzien van “Niet Parkeren”- borden zodat we alle ruimte hebben. Blokjes hout worden met spijkers in het parkeerdek bevestigd om alle punten aan te geven. Een handmatig en bewerkelijk klusje, maar de enige optie die werkt, zo hebben we in de loop der jaren geleerd. Vanzelfsprekend moeten we ook rekening houden met alle richtlijnen van politie en brandweer (vluchtroutes vrijhouden, etc.), dus het moet heel precies gebeuren. 

Standbouw
Einde van deze week begint Neptunus met de bouw van de grote expositietent en de stands op de kade. Als deze in het weekend gereed zijn, komt Holland Reklame Standbouw de stands in de expositietent opbouwen. Ondertussen is het op het terrein inmiddels een drukte van belang met toeleveranciers van spullen die de komende week hun plek gaan krijgen op het terrein: vlaggenmasten, heftrucks, afscheidingshekken, spandoeken, de tijdelijke onderkomens voor de beveiligingsmedewerkers, boeien voor in het water, kassasystemen,  bebording voor bewegwijzering, afvalcontainers, toiletunits, portofoons, generatoren, handkarren, brandblussers en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Controles
Ook de officiële instanties komen geregeld langs om alles te controleren. Legionellacontroles, milieupolitie, politie te water, havenbedrijf, parkeerpolitie, brandweer, GGD, ze melden zich allemaal. Iedereen checkt of we onze verantwoordelijkheid met betrekking tot hun vakgebied genomen hebben. Nu de HISWA te water alweer voor de derde keer op deze locatie gehouden wordt, weten we waar we aan toe zijn en blijkt er gelukkig veel vertrouwen in onze aanpak en uitvoer. Deze trajecten verlopen dus over het algemeen zonder problemen.

Boten en stands inrichten
Logisch dat inmiddels de beveiliging ook op volle toeren draait. De rest van de week hebben we als projectteam samen met de toeleveranciers onze handen vol aan het tijdig opleveren van de stands en ligplaatsen zoals met alle exposanten overeengekomen. Deze kunnen vanaf vrijdag 29 augustus op gaan bouwen. Het laatste weekend voor de beurs is uitermate hectisch omdat dan alle boten binnen komen varen. Millimeterwerk om iedereen zonder schade op de juiste plek te krijgen en veel handjes zijn nodig. In het organisatiekantoor hebben we inmiddels ook alle exposantenpakketten met opbouwpassen, deelnemersbadges en parkeerkaarten gereed liggen. Op de kade gaat tegelijkertijd veel aandacht uit naar de opbouw van het hoofdpodium, een hele operatie op zich, waar zo’n beetje dag en nacht aan doorgewerkt wordt om alles voor de officiële opening op dinsdag 2 september door Minister Schultz van Haegen klaar te hebben. Restaurant Duin&Kruidberg komt op het allerlaatste moment om hun royale terras sfeervol in te richten.

Hectiek
Als je verder weet dat ondertussen de telefoon continu blijft rinkelen, de mails binnen blijven stromen en 220 exposanten onze aandacht vragen, kunt u zich voorstellen dat het hier alle hens aan dek is! Dat doen we met veel plezier, want na een jaar hiernaartoe gewerkt te hebben, mag het van ons nu toch ook echt wel beginnen. Als projectteam kijken we dan ook uit naar een heerlijk biertje aan het eind van de eerste beursdag, hopende dat we dan kunnen toosten op een voor iedereen voorspoedig verlopen opbouw!