29 augustus t/m 3 september 2016   10 - 18 uurAMSTERDAM MARINA

Vrouwelijk duo opent 32e editie van bootshow

Nederlandse topzeiler Carolijn Brouwer opent HISWA te water 2015

Amsterdam, 13 augustus - Carolijn Brouwer, Nederlands trots bij de Volvo Ocean Race met Team SCA, opent op 1 september de HISWA te water. Carolijn zal om 11.00 uur de watersportbeurs openen door zich te laten lanceren van een luchtkussen bij het zogenoemde Aqua Jumping. “Als deelnemer aan de Volvo Ocean Race ben ik natuurlijk wel wat gewend, dus deze uitdaging ga ik graag aan”, aldus Carolijn. Marianne Zwagerman, schrijver en fervent watersporter, zal het spectaculaire openingsprogramma begeleiden. De grootste in-water bootshow van Noord-Europa vindt plaats van 1 tot en met 6 september in Amsterdam Marina.

Carolijn Brouwer

Als de HISWA te water 2015 de poorten opent is Carolijn Brouwer net terug uit Engeland, waar ze haar team door de Fastnet Race heeft gestuurd. De zeer ervaren Olympische en catamaranzeiler nam deel aan de Olympische Spelen van Sydney, Athene en Beijing. Bij het grote publiek is Carolijn vooral bekend als  Nederlandse deelnemer en tweede stuurvrouw van Team SCA bij de Volvo Ocean Race. Het geheel uit vrouwen bestaande team zeilde deze spraakmakende wedstrijd van 9 maanden van oktober 2014 tot eind juni 2015  en wist een tweetal in-port races op hun naam te zetten en uiteindelijk zelfs een overwinning te behalen in de negende leg (Lissabon-Lorient).

Marianne Zwagerman

Er zijn veel raakvlakken tussen de HISWA te water en Marianne Zwagerman. Zij is fervent watersporter, Land Rover rijder, oud IVA-student en ze draagt de Live Your Dream Campagne een warm hart toe. Maar bovenal is het de gedeelde passie om meer mensen het water op te krijgen. “Hoe kun je nou niet van watersport houden?” vraagt Marianne zich vaak af. Ze schreef een aanstekelijk zeilboek Leven als Jarmund en woont op het water, waar ze ook vaak op een boot te vinden is.

Aqua Jumping

Actieve watersporters zoeken het avontuur. Met de toevoeging van Aqua Jumping aan het HISWA te water programma wordt daar ruimschoots aan beantwoord. Een groot drijvend kussen  op het water nodigt uit tot een forse sprong. Degene die op de voorzijde van het kussen ligt wordt hierdoor gelanceerd en maakt een flinke plons in het water. Het kussen is zo’n 8 meter lang en 4 meter breed. Carolijn Brouwer zal het spits afbijten, maar gedurende de hele beurs kunnen bezoekers zelf een sprong wagen of de demo’s van de professionals bewonderen.

HISWA te water

De HISWA te water 2015 brengt de grootste collectie Nederlandse jachten en een breed aanbod internationale merken bij elkaar. Naar verwachting liggen er van 1 tot en met 6 september zo’n 300 nieuwe boten afgemeerd in Amsterdam Marina en zijn meer dan vijftig primeurs te bewonderen. Samen met een boordevol activiteitenprogramma maakt dat de HISWA te water tot een heerlijk dagje watersport aan het IJ.

De HISWA te water vindt plaats van dinsdag 1 tot en met zondag 6 september 2015 in Amsterdam Marina, direct bereikbaar met de gratis pont van Amsterdam CS naar de NDSM Werf. Openingstijden zijn dagelijks van 11.00 – 19.00 uur. Delta Lloyd is hoofdsponsor, Land  Rover is sponsor en Amsterdam Marina, Neptunus, Zeilen en I Amsterdam zijn partners van het evenement. Toegangskaarten zijn hier online met korting te bestellen en tijdens het evenement ook aan de kassa. Meer informatie is te vinden op www.hiswatewater.nl of op Facebook (HISWAtewater),  Twitter en Instagram (#HISWAtewater).
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

U bent van harte welkom bij de opening en het vervolgprogramma tijdens de HISWA te water. Het programma start op 1 september om 10.30 uur. Het complete programma van de HISWA te water* is te vinden op www.hiswatewater.nl. *Wijzigingen voorbehouden

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met HMM Exhibitions BV, Marianne Wildenberg of Johanna Klijnsma, tel. + 31 (0)20 – 705 14 60 of + 31 (0)6 – 13 262 797 of via pers@hiswa.nl.

Fotomateriaal en logo’s kunt u hier downloaden (op www.hiswatewater.nl in het menu ‘Pers’ en dan tabje ‘Beeldmateriaal’).

Indien u geen persberichten van HMM Exhibitions meer wenst te ontvangen, graag een e-mail sturen naar pers@hiswa.nl o.v.v. afmelden perslijst.