Sneek – Ondanks zijn bescheiden afmeting van net geen twaalf meter heeft de Andante 400 DJ standaard drie grote hutten en een enorme salon. Dit vanwege het door Aquanaut Yachting bedachte Cab Foreward principe.

Dit Cab Foreward principe komt er in feite op neer dat het voordek iets korter is gehouden, waardoor de ramen verder naar voren worden geplaatst en de salon langer wordt. Voordeel hiervan is ook dat de één niveau lager gelegen kombuis baadt in een zee van licht. De kombuis heeft een open opstelling is zo vormgegeven dat je vanuit deze plek altijd in contact staat met de opvarenden in de salon.

Verder in de salon een grote U-bank met royale tafel en veel, heel veel kastruimte. Voorin twee grote gastenhutten met een grote badkamer. In het achterschip de eigenaarshut met groot vrijstaand bed met lage instap. Langs de wanden veel bergruimte in de vorm van hang- en legkasten. Sanitair in twee aparte vertrekken aan bak- en stuurboord.

De betimmering is in rustiek-eiken. Door de nerf horizontaal te laten lopen, ontstaat een ruimtelijk effect. Het geheel heeft een modern uiterlijk doordat rustiek-eiken is gecombineerd met witte panelen, donkere lijsten en roestvast staal.

Het achterdek oogt buitenproportioneel. De tegen de spiegel geplaatste L-bank biedt een zitplaats aan ten minste zes personen. En ondanks een grote tafel is er volop ruimte voor losse fauteuils. De goed geoutilleerde en ergonomisch gevormde stuurstand met carbon-look is state of the art. Bijzonder fraai is het gebogen windscherm uitgevoerd geborsteld roestvast staal.

Technische gegevens (lxbxd) 11,98 x 3,90 x 1,15 meter, kruiphoogte 3,00 meter, waterverplaatsing 17 t, motorisering Volvo D3-110 pk, CE-certificering B. Ontwerp Willem Nieland, Prijs vanaf € 392.690.

Info: Aquanaut Yachting, Selfhelpweg 9, 8607 AB, Sneek. Telefoon: 0515 – 41 22 53. Internet: www.aquanaut.nl.