Een jaar geleden introduceerde Gielissen Shipyard een volledig nieuw ontwikkelde exclusieve houseboat: de MarinHome. De houseboat, die een compacte buitenmaat combineert met opvallend veel binnenruimte, bleek niet alleen populair bij watersporters, maar trok ook een heel nieuwe groep naar de jachthavens: mensen op zoek naar een tweede huis op een unieke plaats. Zij genieten van een verplaatsbare vakantiewoning in een heerlijk kabbelende omgeving. Met deze groep mensen voor ogen heeft Gielissen Shipyard nu Jan des Bouvrie benaderd om designinterieurs te ontwerpen voor de houseboat. Dat heeft geresulteerd in een unieke Nederlandse samenwerking waarin Gielissen Shipyard haar maritieme kennis inbrengt en Des Bouvrie zorgt voor een meer dan eigentijds interieur.

De MarinHome 84 Prestige is te bezichtigen op de HISWA te water van 5 tot en met 9 september in de Bataviahaven te Lelystad. De MarinHome Prestige biedt standaard 84 m2 comfort en gebruiksgemak, met een royale woonkamer met volledig uitgeruste open keuken. Daarnaast beschikt de houseboat over twee gelijkwaardige slaapkamers met een dubbelbed. In het ontwerp is een tweede badkamer toegevoegd, zodat iedere slaapkamer nu zijn eigen badkamer heeft. Dat zijn eisen die levensgenieters in dit marktsegment verwachten. Daarnaast heeft het aanzien van de MarinHome een geheel eigen signatuur gekregen.

Gielissen Shipyard is enorm blij met de samenwerking tussen de moderne werf en de eigenzinnige vormgever: “Jan des Bouvrie heeft met zijn vooruitstrevende opvattingen een enorme impuls aan de designwereld in Nederland gegeven. Hij heeft een handtekening die werkelijk herkenbaar is. Hij heeft twee ontwerpen gemaakt die allebei door ons op de markt gebracht gaan worden. Dat maakt dat de MarinHome vanaf nu in vijf varianten aangeboden wordt. De twee die Jan voor ons ontworpen heeft springen er werkelijk uit. Niet alleen doordat we het kenmerkende wit van Jan zien, maar vooral vanwege de vele doordachte details van deze meesterontwerper.”

Uiteraard is de MarinHome, in iedere uitvoering,  een perfecte investering voor recreanten die graag op het water vertoeven. Maar ook voor investeerders en jachthavens op zoek naar rendement, is de MarinHome een zeer aantrekkelijke optie. De MarinHome wordt aangeboden vanaf € 98.000,- exclusief B.T.W. en is uiterst geschikt voor verhuur. Verhuur gedurende 160 tot zelfs 220 nachten (als de goed geïsoleerde boot ook in de koudere maanden verhuurd wordt) blijkt in de praktijk heel reëel, zodat een rendement van 3 tot zelfs 7% zeker haalbaar is. Dat is geen voorspelling, maar blijkt nu al in de praktijk.

De MarinHome is een Nederlands kwaliteitsproduct. De hoogwaardige afwerking is gericht op jarenlang onderhoudsvrij gebruik. De MarinHome is volledig afgestemd op de vocht- en windbelasting die we in onze wateren kunt verwachten en beschikt over het CE-keurmerk en handboek categorie C of D. De houseboat wordt gebouwd door Gielissen Shipyard in Helmond. Het bedrijf dat inmiddels 20 jaar actief is, heeft voor de productie een volledige nieuwe scheepswerf gerealiseerd die qua inrichting én techniek toonaangevend is binnen Europa. Op de compacte werf, die exact een jaar geleden officieel geopend werd, kan het bedrijf gelijktijdig twee houseboats bouwen. Dat is nodig, want de vraag naar deze drijvende vakantiewoningen is enorm.

De MarinHome 84 Prestige is te bezichtigen:

Tijdens de HISWA te water van 5 t/m 9 september, Bataviahaven, Lelystad of in de thuishaven:

Jachthaven Naarden, IJsselmeerweg 6, 1411 LX Naarden.

Lengte: 14,00 meter

Breedte: 6 meter