Linssen Yachts brengt twee nieuwe versies van de Grand Sturdy naar de HISWA te water, de nieuwe Grandsturdy 30 AC en de 45 Sedan.

De Grand Sturdy 30.0 AC.

Met de kleine 30.0 AC en Sedan laat Linssen Yachts zien dat ruimte een relatief begrip is. En dat vaareigenschappen niet afhankelijk zijn van afmetingen. De 30.0 doet in niets onder voor de grotere jachten uit de Grand Sturdy-serie. Alles wat een Linssen een Linssen maakt is aanwezig, alleen dan op een jacht van 'slechts' 10 meter. De styling en het interieur voor de nieuwe 30.0-serie zijn tot stand gekomen in samenwerking met designstudio KesselsGranger DesignWorks.

Goede vaareigenschappen
De 30.0 AC en 30.0 Sedan zijn twee stabiele, goed manoeuvreerbare jachten waarmee alle binnenwateren, rivieren, kanalen en meren van Europa goed te bevaren zijn. Maar ook 'buitenom' varen langs beschutte kustgebieden behoort met deze nieuwste Grand Sturdy modellen tot de mogelijkheden.

4+2 slaapplaatsen
De AC-versie van de Grand Sturdy 30.0 heeft een voor- en achterkajuit met een tweepersoonsbed. Vier personen kunnen aan boord comfortabel slapen. In de voorkajuit bevinden zich een toiletruimte, een separate doucheruimte en diverse kasten. De achterkajuit heeft een toiletruimte met wastafel aan stuurboordzijde en een ruime kastenpartij aan bakboordzijde.

Buiten sturen (AC) of binnen sturen (Sedan)
Bij de 30.0 AC is de stuurstand op het bovendek ‘in de buitenlucht' geplaatst. Voor extra beschutting kan de cabriokap van achteren worden gesloten door middel van een uitritsbaar gedeelte. Bij de 30.0 Sedan is de comfortabele stuurstand aan stuurboordzijde ondergebracht in de salon.

Salon als binnenleefruimte (AC, Sedan)
De salon is ruim ingedeeld en vormt in beide uitvoeringen van de Grand Sturdy 30.0 de centrale binnenruimte. Aan stuurboordzijde bevindt zich een ruime bank, aan bakboordzijde de pantry met kastenpartij. Bij de Sedan kan van de salon en open kuip één grote ruimte worden gemaakt door de brede dubbele deuren open te slaan.

Achterdek (AC)
Wat de open kuip is voor de 30.0 Sedan, is het achterdek voor de 30.0 AC. Op het dek bevinden zich comfortabele zitbanken en geïntegreerde dekkisten voor het opbergen van spullen. In de verschansing is een centrale hekdeur geïntegreerd die de toegang vormt naar het zwemplateau met buitendouche.

De Grand Sturdy 45.0 Sedan

Deze zus van de 45.0 AC heeft een bijzonder ruime salon, die bij geopende salondeuren samen met de open kuip een enorme leefruimte creëert. De nieuwe Grand Sturdy 45.0 Sedan is de ultieme reisboot. De ruimtelijke beleving aan boord is, al zeggen we het zelf, groots. De meest opvallende kenmerken en details lichten wij hier kort toe. Maar heeft u de kans om onze In-Water Boat Show bij te wonen, stap dan zelf aan boord van onze nieuwe Grand Sturdy 45.0 Sedan. Dan leert u haar pas echt waarderen.

Onder water: stabiel, comfortabel en krachtig
De rompvorm en rompconstructie van de Grand Sturdy 500 AC Variotop® vormen ook de basis voor het onderwaterschip van de nieuwe Grand Sturdy 45.0. Deze gepatenteerde nieuwe rompvorm, Soft-chine Prestressed Hull (SPH®), zorgt ervoor dat u tijdens het varen minder weerstand ondervindt, minder geluid hoort en minder brandstof verbruikt. Anders gezegd: de Grand Sturdy 45.0 is ongekend stabiel, fluisterstil en stuurt soepel. Standaard uitgerust met twee krachtige Volvo Penta dieselmotoren voor een stabiele voortstuwing.

Linssen Slide and pop-out-door
De Grand Sturdy 45.0 Sedan is de enige Sedan met deze unieke schuifdeur aan bakboord. Vanuit de stuurstand kunt u gemakkelijk bij de kikker om snel even een touw te leggen in sluis of haven, om daarna in alle rust het schip op z’n plek te leggen.

Veel ruimte en Licht
De Grand Sturdy 45.0 Sedan heeft een ruime, comfortabele en luxe salon met veel leefruimte voor u en uw reisgenoten. De grote ramen in de salon zorgen voor een prettig contact met buiten en een optimale inval van natuurlijk licht. Aan stuurboordzijde bevindt zich de ruime pantry met daarachter een comfortabel klaptafeltje met twee clubzitjes. Gezellig om samen te ontbijten. Bent u met meer personen, dan is er aan bakboordzijde een ruime U-dinette.
Met het grote elektrische Variodeck zorgt u voor een optimaal binnenklimaat onder alle omstandigheden. Zet het schuifdak een klein beetje open voor een verfrissende bries door de salon, of schuif het helemaal open om volop van de zon te genieten.
De riante voorkajuit is uw domein. Met een ruim en comfortabel tweepersoonsbed en rondom genoeg beweegruimte, kasten en opbergruimte voor garderobe en andere bezittingen. Met separate toilet aan SB en douche aan BB heeft u alle privacy die u zich maar kunt wensen.

Midscheeps bevindt zich de gastencabine met twee eenpersoonsbedden. Zij kunnen gebruik maken van de eigen toilet/douche in de gang aan stuurboord.
Toegankelijk via het voorschip is ook de grote multifunctionele ‘kelder’-bergruimte. Doordacht en functioneel zijn de koellade voor wijn of champagne en de geïntegreerde barkastlade.

Op de geïntegreerde kuipbank in de ruime open kuip is het heerlijk vertoeven. Het standaard verlengde salondak biedt u bescherming tegen momenten dat het weer iets minder is, of juist tegen te felle zon. De centrale hekdeur biedt middels het Linssen Center Line Traffic toegang tot het zwemplateau.
Het salondak is voorzien van geïntegreerde waterafvoer. Daarnaast liggen er – verdekt in het salondek – twee zonnepanelen voor extra stroomvoorziening.

Over Linssen Yachts

Linssen Yachts bouwt stalen motorjachten in het 9-15 meter segment en is uitgegroeid tot een marktleider in de stalen jachtbouw. Linssen Yachts staat voor stalen motorjachten - waterverplaatsers - met een superieure kwaliteit en voor continue innovatieve product- en procesontwikkeling. In elk decennium sinds de oprichting van het bedrijf was Linssen Yachts de drijvende kracht achter innovatieve vernieuwingen op het gebied van jachtbouw. En dat is tot op de dag van vandaag zo gebleven!

Linssen Yachts is - en blijft - 100% made in Holland.

Voor meer informatie gaat u naar https://www.linssenyachts.com/nl/