nl-NLen-GBde-DE
4 t/m 8 september 2019   -Bataviahaven Lelystad

Verviers, België, 18 mei 2018 – Mercury Marine, marktleider op het gebied van scheepsaandrijving en -technologie, introduceert met trots verschillende nieuwe V-8-buitenboordmotormodellen van 4,6 l – de Verado® van 250 en 300 pk, de Pro XS®van 200, 225, 250 en 300 pk en de Pro XS® V-6 van 175 pk en 3,4 l. Deze buitenboordmotoren van de volgende generatie maken deel uit van het grootste ontwikkelingsprogramma voor nieuwe producten dat Mercury in zijn bijna 80-jarige bestaan heeft opgezet. Dit leidde tot een grote investering in de uitbreiding van de productie-infrastructuur.

"De FourStroke V-6 was de eerste stap van onze introducties in 2018 en nu kondigen we met trots officieel stap twee aan", vertelt John Pfeifer, Mercury Marine President. "Deze nieuwe V-8-motoren, net zoals de V-6, zullen in de ogen van de consument een nieuwe maatstaf in de scheepvaartindustrie vormen."

Mercury's nieuwe V-6- en V-8-buitenboordmotoren zijn in hoge mate configureerbaar om te voldoen aan de behoeften van een breed scala aan bootklassen, gaande van de verfijnde prestaties van de Verado tot het zuinige brandstofverbruik van de FourStroke en het concurrentievoordeel dat de Pro XS biedt voor serieuze bootsportliefhebbers. Samen met de onlangs geïntroduceerde V-6-reeks van 3,4 l vullen de nieuwe V-8-motoren Mercury's toonaangevende portfolio aan in het bereik van 175-300 pk.

"Deze atmosferisch geladen motoren zijn duurzaam en krachtig en beschikken over opties voor de consument die nog nooit eerder werden aangeboden," zei Pfeifer. "Deze nieuwe reeks is afgestemd op wat de consumenten verlangen, en we zijn blij hen dit te kunnen geven."

Nieuwe Verado van 250 en 300 pk

De nieuwe V-8 Verado-buitenboordmotoren van 250 en 300 pk zetten alweer een nieuwe standaard voor de scheepvaartindustrie. Verado's reputatie als de meest verfijnde buitenboordmotor op het water wordt in ere gehouden door dit nieuwe ontwerp met hoge cilinderinhoud en vier nokkenassen van het nieuwe V-8-motorblok, dat veel koppel genereert, vooral in het middenbereik.

Over het hele toerentalbereik levert het V-8-platform indrukwekkende prestaties. Tests op zee hebben aangetoond dat de Verado van 300 pk sneller is dan de naaste concurrent en nog steeds een lager brandstofverbruik oplevert.

De V-8 Verado's zijn compatibel met en zijn voorzien van door Mercury ontwikkelde digitale bedieningselementen en elektrohydraulische stuurbekrachtiging voor een soepele bediening. Dankzij Adaptive Speed ​​Control leveren ze een betere gasklepreactie en een 'sportiever' stuurgevoel.

De Verado-stuurervaring wordt verder verbeterd door toonaangevende NVH-reductie voor een ultrastille vaart. Het ultramoderne geavanceerde middendeel (AMS) van de nieuwe V-8-modellen bevat perimetersteunen die de laagste trillingen in de industrie opleveren, terwijl geluidsschermen het de stilste buitenboordmotor in zijn klasse maken. De exclusieve Advanced Sound Control-technologie stelt de booteigenaar in staat om te schakelen tussen ultrastille werking en een meer 'brommende' sportmodus.

Voor maximale manoeuvreerbaarheid en controle zijn de nieuwe   V-8 Verado's van 250 en 300 pk verkrijgbaar met digitale (DTS) bedieningselementen en stuurbekrachtiging, evenals Mercury Joystick Piloting voor buitenboordmotoren. Daarnaast kunnen de motoren verder worden geïndividualiseerd met een accentpaneel, zoals hieronder wordt beschreven.

 

Kleuropties

Mercury's kleuropties voor de motorkap met het witte Cold Fusion en het populaire Phantom Black, in combinatie met vijf voorgelakte accentpanelen en 'lakklare' panelen, geven booteigenaars de kans om hun eigen kleurencombinatie te kiezen of hun panelen zelf te lakken, zodat ze hun motor verder kunnen individualiseren.

 

Nieuwe Pro XS van 175-300 pk

De nieuwe V-6-motoren van 175 pk en van 200, 225 en 250 pk, en voor het eerst ooit de V-8 Pro XS-buitenboordmotoren van 300 pk, vertegenwoordigen eenvoudigweg de volgende generatie van sportbootprestaties. Met Mercury's nieuwe compacte motorkap hebben deze motoren alles in huis om topprestaties te leveren op het water, inclusief voldoende koppel afkomstig van hun motorblokken met hoge cilinderinhoud en superieur acceleratievermogen dankzij het ontwerp met vier nokkenassen en de Transient Spark-technologie. Tijdens tests op zee versloeg de V-8 Pro XS van 250 pk zijn voornaamste rivaal op het gebied van acceleratievermogen en topsnelheid. Daarnaast liet de motor bij kruissnelheid een zuiniger brandstofverbruik van maar liefst 16 procent optekenen.

Alle V-6 en V-8 Pro XS-motoren zijn voorzien van Adaptive Speed ​​Control, waarmee het gewenste toerental kan worden aangehouden, ongeacht veranderingen in belasting of omstandigheden.

De op prestaties afgestemde Pro XS-uitlaat is ontworpen om een ​​geluidskwaliteit af te leveren die gegarandeerd de aandacht zal trekken, maar bij kruis- en topsnelheid toch stiller is dan de concurrentie.

Extra informatie over deze motoren is te vinden op www.MercuryMarine.com 

Journalisten hebben toegang tot afbeeldingen met een hoge resolutie van deze motoren op https://mercurymarine.widencollective.com/ 

Cookies

Wij plaatsen cookies om uw ervaring op de website te verbeteren. De cookies die vereist zijn om de website te gebruiken zijn wettelijk toegestaan. Voor de andere cookies kunt u hieronder toestemming geven.

meer informatie