RetroBoat is een jong Nederlands bedrijf met oog voor exclusiviteit, vernieuwing en creativiteit in de wereld van vaarplezier. Wij staan voor kwaliteit, functionaliteit

en comfort aan boord van onze onderhoudsarme aluminium schepen. De schepen worden op bestelling met de grootste zorg volledig handmatig gebouwd door Nederlandsche scheepsbouwers met passie en liefde voor het vak.

Specificaties RetroBoat Sportster 28

Lengte                                           8.60 meter

Breedte                                          2.70 meter

Diepgang (romp)                          0.55 meter

Diepgang (staartstuk)                   1.00 meter

Doorvaar hoogte                          1.50 meter

Gewicht                                              2800 kg

Motorisering          Mercruiser 350 MAG MPI

met Bravo 3 hekdrive

Prestaties                                75 km per uur CE keuring        Categorie C kustwateren

Motivatie
Het realiseren van een sportief tijdloos schip in vertrouwde klassieke lijnen. Maar dan ver- vaardigd uit onderhoudsarme materialen. Een exclusief schip dat voorziet in hedendaagse behoeften en ontwikkeld is met oog voor detail.

Een gebruikersvriendelijk, degelijk en comfortabel schip, waarmee je heerlijk op het water kunt genieten en vervolgens met minimaal poetswerk de exclusieve uitstraling kan behouden.

Waarom aluminium?
Aluminium is duurzaam, sterk, onderhoudsvriendelijk en licht in gewicht. Bovendien geeft het bouwen in aluminium de ruimte om kleine aanpassingen in de indeling en uitrusting mogelijk te maken. Zo wordt de klant in de gelegenheid gesteld om zijn eigen unieke RetroBoat te creëren. Wat het varen een stuk exclusiever en aangenamer maakt.

In samenwerking met Triple Marine is het ontwerp tot stand gekomen. Tijdens het ontwerpproces is uitgebreid aandacht besteed aan het gebruikersgemak van de op­ varenden. Uiteraard was de eerste doelstelling om binnen het ontwerp zoveel mogelijk leefruimte in de boot te creëren.

Het schip heeft 2 comfortabele draaibare zitplaatsen achter het glazen windscherm. Achter de stoelen bevinden zich een ronde bank en zonnedek. Een intieme indeling waar- bij de schipper nabij zijn gasten zit en men volop van elkaar en de omgeving kan genieten. Daarnaast is er veel aandacht besteed aan het comfort van alle opvarenden.

Bijzonderheden in de uitrusting zijn o.a. een vuilnisbak aan de voorzijde van de bank, fender opbergvakken nabij de bestuurdersplaats, wasbak met stromend water, lade­koelkast, voldoende opbergruimte, draaibare comfortstoelen met luchtvering,

een eenvoudig op te zetten en neerklapbare buiskap welke achter de rugleuning wegvalt en elektrisch uitschuifbare ski­paal.

Het lijnenspel van de romp, met een duidelijke knipoog naar het verleden, geeft het schip een exclusieve klassieke uitstraling. De rompvorm en motorisering is geschikt om rustig mee door de grachten te cruisen, maar ook om snel te varen of achter te water­ skiën. Het schip is voorzien van een zogenaamd planerend onderwaterschip. Het komt gemakkelijk uit het water en op snelheid en blijft daarbij verbazingwekkend goed sturen. Ondanks dit planerende onderwaterschip dat gemaakt is voor hoge snelheden, is het schip stabiel en koersvast bij lage snelheden.

Kortom een veelzijdig en comfortabel schip met een unieke uitstraling.

Het schip wordt, volledig naar wens van de klant, op bestelling gebouwd door

een Nederlandse jachtwerf. De vanaf prijs is € 185.000,­ inclusief BTW.