Harlingen-North-Line Yachts presenteert tijdens de HISWA te Water de hangelnieuwe North-Line 50. Het jacht dat recent te water is gelaten beleeft haar wereldpremière tijdens de Boat Show in Amsterdam.

De North-Line 50 is het grootste jacht van de North-Line serie tot dusver. Ook dit jacht is gebouwd om alle weersomstandigheden te trotseren met haar CE categorie A classificatie. Het moderne jacht blinkt uit door zijn zeewaardigheid en stoere uitstraling. Het klassieke maar toch ook moderne interieur is verfijnd afgetimmerd en zit boordevol met de nieuwste technologieën.

Ontwerp
Ook deze North-Line 50 is ontwikkeld in samenwerking met Arthur Mursell van TT Boat Design, die een reputatie heeft verworven met de Nelson motorjachten. Deze polyester halfglijder wordt gekenmerkt door indrukkende vaareigenschappen, een snel en brandstofefficiënt onderwaterschip.

Het jacht is uitgevoerd met 2 x 715 pk motoren waarmee een topsnelheid van 29 knopen kan worden behaald. De North-Line 50 heeft 3 hutten met 6 vaste slaapplaatsen en is voorzien van groot elektrisch schuifdak en de modernste navigatieapparatuur. Het jacht wordt semi-custom gebouwd en is standaard zeer compleet en luxe uitgerust.

Standaard details
Model:                                          North-Line 50
Ontwerp:                                      TT Boat Designs, Arthur Mursell
Lengte over alles:                          15.87
Breedte:                                       4.80
Diepgang:                                     1.28
Romp vorm:                                  Rondspant met deep-V, halfglijder
Material romp:                               Polyester
Motoren:                                       2 x 715 pk max. snelheid 29 knopen
Dieseltank:                                    3000 liter
Watertank:                                    1500 liter
CE Categorie:                                A

North-Line Yachts
Meer dan 40 jaar is North-Line Yachts actief in de jachtbouw, waarbij het bedrijf zich de laatste 10 jaar vooral richt op de bouw van North-Line motorjachten van 26 t/m 60 ft. Alles wordt in eigen huis vervaardigd van het polyesterwerk, timmerwerk tot aan de installatie van de motoren. Naast de bouw van North-Line Yacht richt de werf sinds twee jaar ook op de bouw van de stalen Kuster motorjachten. Kijk voor meer informatie op www.north-line.nl en www.kusteryachts.nl.

North-Line Yachts is aanwezig tijdens de HISWA te Water op standnummer  B02.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Noot redactie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marije Mulder, North-Line Yachts, Tel.nr. 06-28972553, e-mail. mam.mulder@hotmail.com

North-Line Yachts
Kelvinstraat 2D